NOWOŚĆ ! Od września 2017 rusza nowy cykl zajęć z elementami matematyki sensorycznej! Dzięki tym zajęciom dzieci poznają kształty nie na obrazku, ale dotykając prawdziwe przedmioty; mieszają kolory, aby nauczyć się ich nazw; uczą się przeliczać i liczyć konkrety, nie obrazki. Zajęcia z elementami matematyki sensorycznej to zabawy i gry konstrukcyjne, polegające na tworzeniu zbiorów, klasyfikowaniu przedmiotów, nazywaniu ich cech. Dzieci poznają miary, wagi, objętości obcując z prawdziwą materią.

Od września 2016 wprowadzamy nowy, bardzo ciekawy cykl zajęć - zajęcia sensoryczne.

Zajęcia sensoryczne to program uczenia przez zmysły. Zajęcia te sprawiają olbrzymią radość dzieciom wynikającą z możliwości zmysłowego poznawania otaczającego je świata. Mają możliwość gromadzenia nowych doświadczeń,mobilizowanie aktywności zmysłowej, obudzenie ciekawości i eksperymentowania. Nauka polega na coraz sprawniejszej umiejętności rozpoznawania tych informacji w relacji do siebie. Im lepiej , sprawniej mózg potrafi rozpoznawać i nadawać właściwe znaczenie temu co widzi, słyszy, czuje tym szybciej, sprawniej dzieci myślą, uczą się, koncentrują, mówią, czytają, piszą.

Dla Dziecka światem bezpiecznym jest świat, który już zna. Pierwsze tygodnie w Przedszkolu bywają trudne. Jest to czas zmian, które wiążą się z silnymi emocjami. Dzieci i ich Rodziców pragniemy przygotować na powitanie Przedszkola.

W związku z tym proponujemy różnorodne formy zajęć sprzyjających adaptacji :

  • indywidualne spotkanie Rodziców z Dyrektorem Placówki - w czasie indywidualnej rozmowy, zwykle przed rozpoczęciem edukacji, rodzice zapoznają się z organizacją i trybem życia w przedszkolu, przyszłymi nauczycielami ich dzieci. Swobodna rozmowa, to także możliwość uzyskania odpowiedzi na wiele nurtujących Rodzica pytań oraz wymiany informacji między zainteresowanymi
  • pierwszy kontakt dziecka z przedszkolem – to wspólna wizyta rodziców i przyszłego wychowanka w placówce
  • zajęcia adaptacyjne – udział rodziców z dzieckiem w ciekawych zajęciach i zabawach w grupie

(zabawy muzyczno – ruchowe, zajęcia plastyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym).

Wyprawka przedszkolaka:
  • szczoteczka i pasta do zębów, kubeczek
  • komplet ubrań na zmianę (każda rzecz podpisana na metce)
  • chusteczki higieniczne w pudełku (1 op. na miesiąc)
  • kapcie (na zatrzaski lub rzepy)
  • krem z filtrem w upalne dni, czapka z daszkiem
  • dzieci leżakujące: śpiworek lub kocyk i poduszeczka, w razie potrzeby pieluszki i chusteczki nawilżone

* Prosimy, aby wszystkie rzeczy podpisać imieniem i nazwiskiem dziecka

Umowa jest dostępna tutaj.

Oferta zajęć dodatkowo płatnych, proponowanych dzieciom uczęszczającym do przedszkola, jest szeroka i ciekawa. Wszystkie zajęcia prowadzone są przez specjalistów, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz umiejętność czerpania radości z pracy z dziećmi.

JĘZYK ANGIELSKI - 8 x w miesiącu, zajęcia prowadzone przez doświadczonego lektora języka angielskiego, komunikującego się WYŁĄCZNIE w języku angielskim



ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE –zajęcia prowadzi doświadczony logopeda posiadający kilkuletni staż pracy z dziećmi.Na przełomie września i października w przedszkolu przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne wśród wszystkich dzieci uczęszczających do placówki. Czas trwania zajęć logopedycznych wynosi około 20 min. i jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.Zajęcia prowadzone są w formie zabawy i uwzględniają ćwiczenia aparatu artykulacyjnego (języka, warg, podniebienia i zwierającego pierścienia gardłowego), ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia emisji głosu i prawidłowej artykulacji (4 x w miesiącu)

GIMNASTYKA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNA –zajęcia prowadzone są przez nauczyciela wychowania przedszkolnego, posiadającego uprawnienia do prowadzenia tego typu zajęć. Zajęcia teprowadzone są w formie kreatywnych zabaw ruchowych orazćwiczeń z wykorzystaniem przyborówsportowych(worki gimnastyczne, szarfy, obręcze itp.).W miesiącu wrześniu przeprowadzane są badania przesiewowe wśród dzieci od 4 roku życia.Zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym pomagają skorygować wady, które już wystąpiły oraz wzmocnićmięśnie, aby zminimalizować ryzyko występowania wad w przyszłości (4 x w miesiącu)

JUDO – zajęcia te oparte są na zabawie i ćwiczeniach ogólnorozwojowych, w które wplecione są elementy judo. Prowadzone są na specjalnej macie w celu eliminacji urazów. Jednym z podstawowych celów judo jest nauka tzw. sztuki miękkiego upadania, umiejętności niezbędnej u dzieci i u dorosłych. Wiedza na temat specyficznego ułożenia ciała w czasie upadku eliminuje ryzyko kontuzji i wypadków.Systematyczne ćwiczenia niwelują wady postawy, dzieci poznają swoje ciało i potrafią nad nim panować. Wykonując ćwiczenia judo, dzieci stają się bardziej odważne i asertywne. Judo służy również w rozładowaniu energii u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesno szkolnym, uczy samodyscypliny i współpracy z partnerem (4 x w miesiącu)

Dzieci uczestniczą w wielu zajęciach dodatkowych :

WARSZTATY RYTMICZNO - MUZYCZNE – prowadzone przez nauczyciela Rytmiki. Warsztaty obejmują słuchanie muzyki, emisję głosu, zabawy rytmiczno–ruchowe, naukę piosenek, tańców, gry na dziecięcych instrumentach (4 x w miesiącu)

JĘZYK ANGIELSKI - zajęcia w całej grupie, na których przedszkolaki mają szansę rozwijać swoje umiejętności językowe i poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Na zajęciach przedszkolaki uczą się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Zajęcia cechują autentyczność wypowiedzi formułowanych w drugim języku, czyli użycie ich w funkcji środka komunikacji, interakcji i reprezentacji wiedzy, a jednocześnie dostosowanie stopnia trudności wypowiedzi do możliwości poznawczych dzieci. Nauczyciel prowadzi zajęcia w języku angielskim, tworząc kontekst sytuacyjny dla użycia drugiego języka i prezentowania form językowych zawsze w sytuacjach w pełni zrozumiałych dla dzieci, tak aby miały one możliwość samodzielnego rekonstruowania ich znaczenia (8 x w miesiącu)

TEATR W PRZEDSZKOLU - czyli spotkania z aktorami, które mają na celu wprowadzenie dzieci w świat sztuki, uwrażliwienie ich na piękno, a także zabawę pełną wrażeń i udział w przedstawieniach z morałem. Dzieci często mają okazję wcielić się w rolę aktorów na scenie, przełamując strach przed wystąpieniem publicznym

DNI KOLORÓW - zajęcia specjalne, które wprowadzają dzieci w poszczególne pory roku

PRZEDSZKOLNE IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWE - wspólna zabawa z okazji : Andrzejek, Karnawału, Walentynek, Święta Przyjaźni

PROJEKTY EDUKACYJNE - w każdym miesiącu realizowany jest jeden projekt obejmujący szeroki zakres wybranego zagadnienia np: "Jak Cię widzą tak Cię piszą - dobre obyczaje w życiu codziennym", "Warzywny zawrót głowy dla zdrowia i urody", "Jak słyszę złość to mówię dość"

CODZIENNE ZAJĘCIA PLASTYCZNE - każdego dnia dzieci uczestniczą w różnorodnych zajęciach plastycznych, dzięki którym następuje rozwój sprawności motorycznej, pobudzenie wyobraźni oraz zaspokojenie potrzeby aktywności

CYKL SPOTKAŃ "POZNAJEMY ZAWODY" - zajęcia prowadzone przez gości specjalnych oraz chętnych rodziców naszych przedszkolaków, na których dzieci poznają charakterystykę i tajniki danego zawodu

BAJKOTERAPIA - metoda relaksacyjna o charakterze terapeutycznym (odpowiednio dobrane bajki pomagają zrozumieć dziecku wiele trudnych sytuacji emocjonalnych), ma za zadanie wyciszyć i odprężyć

MUZYKOTERAPIA - metoda relaksacyjna o charakterze profilaktycznym, prowadząca do kształtowania otwartości na innych, lepszego zrozumienia własnych emocji; uspokojenie lub pobudzenie organizmu, "wyciszenie" emocji negatywnych na rzecz ujawnienia się pozytywnych, harmonizacja osobowości

ZAJĘCIA PRZYRODNICZE - poznawanie przyrody poprzez aktywny i bezpośredni kontakt z nią mające na celu kształtowanie pożądanych postaw ekologicznych, budzenie zainteresowania przyrodą, rozwijanie pasji, wyrabianie nawyku obserwacji przyrody oraz nabywanie cech charakteru takich jak : obowiązkowość, dokładność, wytrwałość, odpowiedzialność, działanie w zespole; w programie zajęć podstawowy element stanowi dbanie o przedszkolny ogródek warzywny ( sianie nasion na wiosnę, podlewanie, pielenie, obserwowanie wzrostu roślin), propagujemy ideę zdrowego żywienia dlatego zachęcamy wszystkie dzieci do spożywania ziół i warzyw, które wyrosły pod ich czujnym okiem.

WARSZTATY KONSTRUKCYJNO - TECHNICZNE - zajęcia prowadzone przez nauczycieli poszczególnych grup, na których tworzy się "coś z niczego", wykorzystując różnego rodzaju surowce wtórne : gazety, guziki, rolki od papieru toaletowego, kartony, pudełka, butelki. Zajęcia rozwijają u dzieci kreatywność i pomysłowość (1 x w miesiącu)

WARSZTATY KULINARNE - zajęcia, na których przedszkolaki mają szansę rozwijać swoje umiejętności kulinarne i poczuć się, jak prawdziwi kucharze (1 x w miesiącu)

NOWOŚĆ ! ZAJĘCIA BADAWCZE "Mali odkrywcy - doświadczenia i eksperymenty" - wszystkie dzieci ciekawe świata dzięki tym zajęciom będą mogły zmienić się w prawdziwych odkrywców. Wykorzystując proste materiały z którymi spotykamy się codziennie będziemy wykonywać eksperymenty, które pozwolą odkryć tajemnice z dziedziny fizyki, chemii i przyrody. Poznamy odpowiedzi na wiele ciekawych pytań, inaczej spojrzymy na wszystko co nas otacza :))))) (1 x w miesiącu)

NOWOŚĆ ! Zajęcia z elementami matematyki sensorycznej - dzieci poznają kształty nie na obrazku, ale dotykając prawdziwe przedmioty; mieszają kolory, aby nauczyć się ich nazw; uczą się przeliczać i liczyć konkrety, nie obrazki. Matematyka sensoryczna to ogrom zabaw i gier, czy to konstrukcyjnych, czy to polegających na tworzeniu zbiorów, klasyfikowaniu przedmiotów, nazywaniu ich cech. Dzieci poznają miary, wagi, objętości obcując z prawdziwą materią (1x w miesiącu)

NOWOŚĆ! ZAJĘCIA SENSORYCZNE- program uczenia przez zmysły. Zajęcia te sprawiają olbrzymią radość dzieciom wynikającą z możliwości zmysłowego poznawania otaczającego je świata. Mają możliwość gromadzenia nowych doświadczeń,mobilizowanie aktywności zmysłowej, obudzenie ciekawości i eksperymentowania. Nauka polega na coraz sprawniejszej umiejętności rozpoznawania tych informacji w relacji do siebie. Im lepiej , sprawniej mózg potrafi rozpoznawać i nadawać właściwe znaczenie temu co widzi, słyszy, czuje tym szybciej, sprawniej dzieci myślą, uczą się, koncentrują, mówią, czytają, piszą (1 x w tygodniu)

NOWOŚĆ! Alternatywne formy plastyczne - zajęcia odbywają się raz w miesiącu, szczegóły u wychowawców grup :)

URODZINKI - wspólne obchody najważniejszego dnia w życiu każdego malucha - uroczyste odśpiewanie "sto lat" oraz wręczenie laurki przygotowanej przez wszystkie dzieci z grupy

FESTYN RODZINNY na świeżym powietrzu - organizowany raz w roku, integrujący całą społeczność przedszkolną; w programie zabawa przy muzyce, konkurencje sportowe, ognisko z kiełbaskami oraz teatrzyk NIESPODZIANKA w wykonaniu chętnych rodziców i pracowników przedszkola:)

6:30 - 8:00

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań

Gry i zabawy dydaktyczne przy stolikach

Dowolne rysunki dzieci, praca indywidualna z dzieckiem

8:00 - 8:30

Porządkowanie sali, czynności w ramach dyżurów

Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do posiłku

8:30 - 9:00

ŚNIADANIE

9:00 - 9:20

Zajęcia dydaktyczne (grupy standardowe)

– JĘZYK ANGIELSKI (grupy anglojęzyczne).

9:20 - 9:45

Praca plastyczna, zajęcia dodatkowe

9:45 - 10:20

Zabawy dowolne

10:20 - 10:45

Zajęcia dydaktyczne prowadzone wg miesięcznych planów pracy

opracowanych na podstawie programu nauczania w przedszkolu

(grupy anglojęzyczne)

10:55 -11:25

Pobyt na przedszkolnym placu zabaw

11:30 - 12:15

OBIAD, odpoczynek po obiedzie, mycie zębów

12:15 - 12:55

Praca w książkach – odpowiednio do wieku, praca indywidualna w małych zespołach; ćwiczenia słuchowe, oddechowe, ortofoniczne, artykulacyjne

13:00 - 13:20

Zabawy ruchowe, powtórzenie słownictwa, gry planszowe

– JĘZYK ANGIELSKI (grupy anglojęzyczne)

13:30 - 14:00

PODWIECZOREK

14:00 – 17:20

Pobyt na podwórku, zajęcia podejmowane z inicjatywy dzieci,

zabawy integracyjne,tematyczne, konstrukcyjne,

plastyczne, rozmowy z rodzicami

* 12:00 - 13:30 - Leżakowanie w Maluszkach

Program edukacyjno-wychowawczy realizowany w naszym Przedszkolu jest zgodny z podstawą programową Ministerstwa Edukacji Narodowej i przygotowuje dzieci do edukacji szkolnej.

Proces edukacji przedszkolnej wzbogacany jest różnymi innowacyjnymi metodami:

  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Pedagogika zabawy- Klanza
  • Metoda Dobrego Startu Marii Bogdanowicz
  • Matematyka wgEdyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • Metoda gimnastyki twórczej Rudolfa Labana
  • Elementy muzykoterapii
  • Elementy bajkoterapii

Dobry kontakt rodziców z wychowawcami i dyrekcją przedszkola gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka i jest bardzo istotnym elementem jego dobrego i skutecznego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

Mając na uwadze uczestnictwo rodziców w życiu przedszkola organizujemy:

  • Zajęcia otwarte dla rodziców podczas których mogą przyjrzeć się funkcjonowaniu dziecka w grupie
  • Spotkania wigilijne
  • Dzień Matki i Ojca
  • Festyn Rodzinny
  • Rodzinne konkursy wewnątrzprzedszkolne
  • Cykl spotkań „Poznajemy zawody naszych rodziców”
  • Uczestnictwo w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Uczestnictwo w akcji charytatywnej zbierania nakrętek PET

Dla dzieci wizyta rodzica jako gościa honorowego w grupie jest powodem do wielkiej dumy. Dzień w którym rodzic zajął miejsce wychowawcy pozostaje w pamięci dziecka na długo.

Istotną rolę w naszym przedszkolu odgrywa „Wychowanie przez sztukę” poprzez nieodpłatne spotkania z aktorami teatru. Wprowadzamy dzieci w świat wyobraźni, piękna i delikatności.

Pragnąc zaspokoić ciekawość dzieci organizujemy zajęcia (regularnie raz w miesiącu):

  • Konstrukcyjno –techniczne – tworzymy „coś z niczego”
  • Kulinarne - wspólnie smażymy, pieczemy i gotujemy

Zobacz filmik z naszego przedszkola

Wirtualny spacer

wirtualna podróż